fredag den 9. oktober 2009

Hjemmelavet smør.

Jeg havde sat mig for at lave hjemmelavet smør. Fandt nogle forskellige opskrifter, men besluttede mig for at prøve opskriften, som ikke kun indeholdt fløde, men også kærnemælk.
Opskriften fandt jeg på

Dog blev det ikke økologisk, men ganske almindelig smør.



Jeg ville prøve en alternativ måde, og brugte derfor en plastikpose, i stedet for skål og pisker.



Efter nogle minutters rysten, forvandlede fløden og kærnemælken sig, til denne masse.



Massen skulle skyldes under koldt vand, for igen at blive rystet nogle minutter.



Efter en masse rysten og skyllen med koldt vand, endte fløden og kærnemælken med at blive til en fast masse, som faktisk mindede lidt om smør.



Til sidst skulle det i et klæde, vrides for væskes og derefter i en skål.
Kærnemælk og fløde blev til smøre :)
Og det smagte faktisk ok.



Ingen kommentarer: