fredag den 9. oktober 2009

Halloween fingre.

For at fortsætte med temaet Halloween, tænkte jeg, at jeg ville lave nogle fingre.
Opskriften var simpel, alt der skulle bruges var 4½dl. mel, 1dl. sukker, 200 g. smør og smuttede mandler, som negle.
Jeg valgte her at bruge mit hjemmelavede smør, istedet for at købe noget.

Laves det som et pædagogsik forløb med en gruppe børn, vil det også for dem, være en god idé at starte med at lave smøret, for derefter at bruge det til kage, brød eller lign. På denne måde, får de også et større indblik i, hvordan en proces kan udvikle sig til en anden.

Desværre glemte jeg at tage billeder af ingredienserne, og den færdige dej, så første billede, bliver af de hjemmelavede fingre, som er klar til at komme 10min i ovnen.



De færdige fingre, klar til at spise. Endnu engang en god opskrift, og nogle lækre kager. De røde negle skulle gøre fingrene lidt halloween agtige.. ved ikke om jeg er enig, eller syntes de i stedet minder om et par lakerede dame fingre.

Ingen kommentarer: